Välkommen till HAIF – Ebba Hansen

2022-01-31

Vi kan med stor glädje och stolthet idag presentera ytterligare ett nyförvärv för kommande säsong. Ebba Hansen har valt att skriva på för Herrestads AIF och kommer spela för oss i den svartvita tröjan.

Ebba är en riktigt vass spelare och kommer närmast från Stenungsunds IF. Säsongen 2021 vann hon skytteligan i div 3 stort med sina 15 mål på nio matcher. Hon är en av de största talangerna i närområdet som kan ta avslut med båda fötterna. Laget och tränarstaben är förstås fantastiskt nöjda över nyförvärvet. Ett nyförvärv av hög klass!
Huvudtränare Peter Johlund är jättenöjd och säger så här om lagets nya spelare:
-Ebba är en fantastiskt duktig spelare och kommer tillföra mycket i vårt spel med sin målfarlighet. Redan från första träningen såg man hennes kvalitet i det offensiva spelet och framför mål. En spelare som kan ta avslut med båda fötterna är förstås oerhört skönt att få in i laget. Ska bli jättekul att se henne utvecklas ännu mer med oss i den svartvita tröjan!
Assisterande tränare Christian Olsson är självklart också oerhört nöjd och säger så här:
-Grymt härligt att vi får in en så intressant spelare som Ebba. Vi tittade på henne redan för ett halvår sedan och var helt övertygade om att försöka värva in henne. Hon har visat hög kvalitet på träningarna och sett riktigt vass ut. Ebba kommer passa jättebra in i vårt lag och kommer säkerligen utvecklas ännu mer hos oss.
Vad var det som gjorde att du valde att skriva på för HAIF?
-Jag vill fortsätta utvecklas som spelare i ett stort och duktigt lag som HAIF, säger Ebba Hansen.
Dina förväntningar på säsongen?
-Hänga kvar i div.2, ha kul och utvecklas ännu mer som spelare.
Varmt välkommen till Herrestads AIF, Ebba Hansen!