Årets första träningsmatch väntar

2023-02-04

Idag kickar vi igång säsongen på allvar med årets första träningsmatch. Vi möter förra årets seriesegrare i vår div 2-serie Ahlafors som nu förbereder sig för spel i div 1.

Hur är läget i truppen, tränare Mattias Pettersson Pohl?
-Vi har haft lite rotation i truppen med några spelare som har lämnat samtidigt som det har tillkommit tre nyförvärv, Albin Ymefors Armend Shilova och Filip Schön. Dessutom har vi lyft upp tre spelare från vårt duktiga U17-lag, Wille Delbring, William Oksjö och Hugo Ragnarsson. Tyvärr har Albin skadat ett knä, där väntar vi på svar, så han är därmed inte aktuell för spel på ett tag.
Hur har den första träningsmånaden sett ut?
-Jag tycker vi har tränat på bra under januari. Det känns som om vi är på rätt väg för att komma förberedda till seriestart. Det ska bli spännande att få starta upp med matcher nu.
Stort lycka till!

Uppdatering: Matchen kommer att flyttas och spelas på Undavallen med start ca kl 14.00