Tung förlust i toppmötet mot Frölunda

2023-02-18

Kampen om kvalplatsen vanns av Frölunda som denna kväll segrade med 5-4. Gästerna var vassa och utnyttjade våra misstag denna kväll.

I den första perioden utnyttjade gästerna våra misstag och kunde springa ifrån till 3-0 men Edvin Fridmans reducering precis innan periodpausen gav ny energi.
Och i den andra perioden tog vi över helt och hållet. Betydligt bättre fart på spelet och nerverna släppte. 1-3 blev 3-3 och vi var med i matchen på allvar igen.

Starten på den tredje perioden blev riktigt tung där gästerna redan efter 12 sekunder gjorde 3-4 när vi spelade i numerärt underläge. En ny utvisning, denna gång visserligen en dubbelutvisning en från vardera lag, gav Frölunda möjligheten att även göra 5-3 efter 10.35.

Med tre minuter kvar satte Oskar Hellsén Palmqvist 4-5 men vi kom aldrig närmare än så.

Stort tack till vår fina publik som kom till Rampen denna kväll!