Hemmaseger mot Vänersborgs FK

2023-08-12

Efter en målrik första halvlek med tre hemmamål landade det till slut i en stabil seger med 3-1 hemma mot Vänersborgs FK.

Vi tog kommandot från början mot VFK och redan efter åtta minuter hittade Erik Andreasson rätt och satte ledningsmålet. Vi fortsatte att övertyga under den första halvleken och gick till pausvila med klara 3-0 efter mål av Theo Bergman och ytterligare ett från Erik Andreasson.
Efter paus fick gästerna mer att säga till om spelmässigt medan vi kunde kontra farligt. Vi hade flera bra lägen men VFK-målvakten höll undan. Istället kunde VFK reducera till 3-1 i 86:e minuten när Arlind Beqiri fick en riktigt fin träff och otagbart för Eskil Persson i HAIF-målet.
Nästa match blir ett riktigt intressant toppmöte när vi möter Torslanda på bortaplan lördag 19 augusti.