Serieseger och klara för div 2!

2023-10-09

En imponerande säsong är över och laget klarade pressen att även vinna den avslutande matchen mot Vallen. Därmed gick laget helt obesegrade igenom serien och är nu tillbaka i div 2.

Målsättningen inför säsongen var glasklar, vi skulle tillbaka till div 2. En serietillhörighet vi åkte ur 2022 trots en femteplats i serien, detta på grund av serieomläggning.
Och säsongen har rullat på bra, så bra att vi när vi nu gör bokslut noterar en nolla i förlustkolumnen av tabellen.
Den sista matchen hemma mot Vallen var helt avgörande då tabelltvåan spelade på bortaplan mot Grebbestad och programenligt skulle vinna den matchen.
Det gick vägen och vi gick fram till 3-0 innan gästande Vallen kunde reducera men närmare kom de aldrig.
– Det känns otroligt bra att vi lyckades uppfylla vår målsättning, säger huvudtränaren Markus Eriksson som innan säsongen fick det utmanande uppdraget att föra tillbaka laget till div 2.
Ett stort grattis till alla spelare och ledare för en mycket stark säsong!