Markus Eriksson förlänger – klar för 2024

2023-11-26

Det första året som huvudtränare för vårt damlag kunde inte ha gått bättre. Serieseger och en nolla i förlustkolumnen. Dessutom utsågs laget till Årets damlag på Fotbollsgalan nyligen. Nu är kontraktet signerat vilket betyder att huvudtränaren Markus Eriksson är klar för 2024.

– Jag är väldigt nöjd med att vi lyckades hålla vår målsättning, att vinna serien och studsa tillbaka till div 2 igen, säger Markus Eriksson.

Nu börjar arbetet med att behålla truppen från det gångna året och också hitta förstärkningar som gör laget redo för div 2 kommande säsong.
– Det var viktigt för oss som förening att snabbt vara tillbaka i div 2, säger ordförande Harry Gerd. Med vår stora ungdomsverksamhet på flicksidan och numera även ett F17-lag bör vara på minst div 2-nivå med vårt A-lag för att ha en tydlig väg för alla ambitiösa och lovande tjejer när de börjar närma sig seniorspel. Det kan vi erbjuda i HAIF.