Tack för allt Christian Olsson!

2023-12-21

En mångårig ledare i föreningen tackar nu för sig. Christian Olsson har bestämt sig för att sluta som assisterande tränare i damlaget.
– Jag tror nog aldrig jag kan släppa detta laget helt om jag känner mig själv rätt. Jag kommer garanterat att finnas på läktaren för att stötta när matcherna drar igång, säger Christian Olsson.

I 14 år har Christian Olsson varit ledare i föreningen, de senaste åren i föreningens representationslag på damsidan. Och det har varit händelserika år.
– Det har varit en helt fantastiskt rolig resa under alla dessa år. Man har sett tjejernas driv och utveckling och det har givit så mycket energi tillbaka till mig. Ser man sen på resultaten vi gjort tillsammans, med två seriesegrar, samt en fjärdeplats i dåvarande div 2, och inte minst priset som Årets lag i Bohuslän 2023 så är man självklart nöjd, säger Christian Olsson.
Nu väntar vila och ledighet över julhelgerna innan arbetet på Uddevalla kommun fortsätter. Men något nytt uppdrag i föreningslivet ser han inte just nu.
– Man ska aldrig säga aldrig, men nu vill jag få lite distans till det.
Vad tror du att du kommer att komma ihåg mest från dessa år?
– I grund och botten så är det ju den otroligt fina lagsammanhållningen vi haft som man minns allra tydligast. Min dröm har alltid varit att kunna kliva åt sidan när laget står som starkast, och efter avancemanget till div 2 så kändes det nu helt rätt. Stort tack till alla er tjejer, och alla tränare, som varit med under dessa år.

Stort tack för din insats i Herrestads AIF, Christian Olsson!