Hemmaseger i div 2-premiären

2024-03-31

Rekordtidig seriepremiär detta år när vår första match redan skulle avgöras 29 mars. Och efter en trög inledning av matchen blev det bättre fart efter paus vilket slutade med tre fina poäng efter 2-1 mot IFK Kumla.

Den första halvleken var seg. Vi fick inte alls igång spelet och rörelsen i laget. Premiärnerver kanske?
Gästande Kumla tog också ledningen efter ca 20 minuter efter en retfull lobb över Eskil Persson i hemmamålet. Vi kunde svara ganska kort därefter – och som vi gjorde det! Eller snarare Alexander Klang. Efter en hörna fick Alexander Klang bollen en bit utanför straffområdet och tryckte till med vänsterfoten. Skottet fick en härlig båge och via ribban in i mål.

Efter paus tog vi över spelet och bortsett från en bra chans i slutet från gästerna var vi stabila rakt igenom. Erik Andreasson satte 2-1 och vi hade flera fina chanser men 2-1 stod sig tiden ut.