Tränarstaberna klara för damlagen

2021-12-22

Tränartrion för damtruppen fortsätter och kompletteras över säsongen 2022. Huvudtränaren Peter Johlund tränar laget tillsammans med assisterande tränare Christian Olsson och Malin Rindvik ytterligare en säsong. Eric Hammar och Sandra Bagger har också anslutit till ledarstaben.

Peter säger så här om vad han tror om säsongen samt varför han vill träna truppen över 2022:
– Efter den fantastiska säsongen vi gjorde i år så var det egentligen inte så svårt beslut att ta om att fortsätta även nästa säsong. Vi har en riktigt härlig grupp med tjejer som gör att det är riktigt roligt att komma till varje träning. Utan dessa fantastiska tjejer hade inte allt jobb varit värt mycket. Nu har vi dessutom fått ihop en riktigt bra ledarstab i och med att Sandra Bagger tillkommer som spelande assisterande tränare till div 2 ihop med Christian Olsson.

Eric Hammar tar ansvaret för vårt div 4-lag tillsammans med Malin Rindvik. Det är fortfarande en enda stor trupp på dryga 30 tjejer där alla konkurrerar på lika villkor om att få spela i vårt representationslag.
– Säsongen 2022 ser jag med spänning fram emot. Jag vet vilka kvaliteter vi besitter i truppen plus att vi hoppas få in 5-6 nyförvärv (två är redan klara) vilket förhoppningsvis kommer göra oss till ett slagkraftigt lag. Sen kommer det bli ett tufft år då seriesystemen görs om och mer än hälften av alla lag i serien kommer åka ner till div 3. Detta för att det from 2023 endast kommer vara 3st div.1 serier mot idag då det är 6 serier.