Välkommen Jessica – ny domaransvarig i HAIF Fotboll

2024-04-180

Det är väldigt glädjande att idag kunna presentera Jessica Andersson. Hon är ny som Föreningsdomaransvarig för Herrestads AIF Fotboll.

Domaransvarig – en oerhört viktig roll i fotbollssektionen. Både för att hjälpa alla ungdomsledare med att utse domare till alla ungdomsmatcher men också stötta vår grupp av ungdomsdomare.

Jessica som själv är domare kommer att jobba nära föreningens unga domargrupp och stötta dem i sin utveckling som domare.

– Jag hoppas så klart att några av dem kommer att bli domarkollegor med mig i distriktet så småningom, säger Jessica.

Hur ser du på ditt uppdrag?
– Jag vill få till en trygg och stabil domargrupp. Domarna ska tycka det är roligt att bli kallade och att de känner ett stöd. Sedan vill jag skapa en jämn fördelning av matcherna mellan våra domare. Vi vill ju att även våra unga domare utvecklas i sin roll precis som alla spelare.

– Sedan är ett av målen att få fler tjejer att vilja fortsätta döma även nästa år.