Albin och Rickard förlänger

2024-04-15

Seriespelet är igång och vi kan glädjande presentera två kontraktsförlängningar i 20-årige Albin Ymefors och Rickard Johansson, 34 år.

I och med förlängningarna får vi två fina tillskott till försvarslinjen. Rickard Johansson var en av seriens klart bästa mittförsvarare förra säsongen och bidrog med sin rutin och placeringssäkerhet till ett stabilt försvarsspel.
-Rickard är en så smart fotbollsspelare som dessutom kan spela på flera olika positioner, säger huvudtränaren Mattias Pettersson Pohl.

Albin Ymefors jobbar sig tillbaka efter sin allvarliga knäskada förra året och närmar sig mer och mer matchspel.
– Albin är en fysisk försvarsspelare med bra inställning. Ska bli spännande att följa honom, säger Mattias Pettersson Pohl.

Vår nästa match är hemma mot Kungahälla på fredag med start 19.15 på Undavallen.