Stark serieavslutning – slutar på sjunde plats

2022-10-16

Föreningens allra första säsong i herrarnas div 2 är nu färdigspelad. Och vi slutar på en mycket stark sjundeplacering efter 5-2 hemma mot Nordvärmland i det allra sista omgången.

Vädret såg verkligen till att förutsättningarna precis till matchstart var sämsta tänkbara. Regnet vräkte ner, blåsten tilltog, ett åskväder såg till att arenan under en period i första halvlek var helt strömlös.
Men vad gjorde det? Erik Andreasson satte 1-0 redan efter ett par minuter och efter det var vi aldrig riktigt hotade i matchen. Erik gjorde även 2-0 i den 23:e minuten medan regnet fortsatte att vräka ner. Ludvig Martinsson gjorde 3-1 innan gästerna kunde reducera på straff fem minuter innan pausvilan.

Till den andra halvleken försvann regnet och vi kunde göra ytterligare två mål, båda signerade av Erik Andreasson. Vi spelade stabilt matchen igenom och kunde hämta relativt enkelt hämta hem säsongens tionde seger.
Vår allra första säsong i div 2 slutar med en sjundeplacering. Detta trots en tung start på säsongen så har vi visat prov på stark moral och tro på det vi gör med flera riktigt fina insatser på den här nivån, även mot topplagen.
Ett stort tack till vår fina hemmapublik som stöttat oss under säsongen. Vi ses nästa år!