Stark insats mot serieledarna

2024-05-060

Efter en poäng i förra hemmamatchen mot Vänersborgs FK väntade riktigt svårt motstånd under söndagen när serieledande Viken kom på besök till Undavallen. Ett Viken som inlett seriespelet på bästa tänkbara sätt och vunnit fyra raka segrar.

Vi gjorde en riktigt fin insats matchen igenom. Gästerna tog ledningen i den 16:e minuten genom Elsa Blomqvist. En dryg kvart senare satte vi kvitteringen efter en hörna där vårt senaste nyförvärv Alice Björnsson var sist på bollen.

Efter pausvilan, i den 57:e minuten, tog gästerna Viken ledningen på nytt, än en gång genom Elsa Blomqvist. Bara tre minuter senare fick vi en hörna som Ida Vestman nickade in fram till 2-2.

En spelmässigt jämn match där känslan är en poäng med mersmak. Starka insatser rakt igenom hela laget vilket visar att vi är att räkna med när allt sitter som det ska.