Imponerande start på säsongen

2023-02-04

Bortapremiär blev hastigt en hemmapremiär på Undavallen istället men motståndet var detsamma, nyblivna div 1-laget Ahlafors där vi efter en mycket stark insats stod som segrare med 1-0.

Väderförhållandena med snö gjorde planen i Ahlafors ospelbar på lördagsmorgonen vilket snabbt ändrades till Undavallen istället.
Och på hemmaplan är vi starka. Även under 2023…
Ahlafors som vann vår serie förra året föll med matchens enda mål som Isak Pettersson Pohl satte i den 75:e minuten.

-Tycker att vi visar upp ett bra försvarsspel samt tålamod och bra fart i anfallsspelet, säger tränaren Mattias Pettersson Pohl.
– Vi trycker på bra i den andra halvleken och deras målvakt räddar säkert tre frilägen så segern kändes i underkant. Vi är på rätt väg inför serien!