Härlig seger mot serieledarna

2023-06-10

En fantastisk sommarkväll i Stenungsund och möte mellan serieledaren och tabelltrean. Och vi gjorde en rakt igenom mycket fin insats och vann med stabila 2-0 vilket innebar att hemmalaget åkte på sin allra första förlust i serien.

Det blev en mycket jämn första halvlek där få riktiga målchanser skapades från lagen. Stenungsund satsade mycket på att snabbt med långbollar nå sin stora målskytt Gustav Kjellström, något vi kunde styra av.

I inledningen av den andra halvleken tvingades hemmalaget till ett par byten vilket öppnade upp spelet mer för vår del.
En viktig brytning på mittplan i den 63:e minuten och passning ut på högerkanten till Armend Shillova som kunde bryta in och sätta matchens första mål i bortre delen av målet.
Vi fick än mer energi av målet och SIF hade fortsatt mycket svårt att komma till några vassa målchanser. Mycket tack vare en mycket stabil försvarslinje i HAIF.
Även vårt andra mål kom från högerkanten med ett inspel framför mål där Erik Andreasson höll sig framme och säkert stötte in 2-0.

Vi gör en mycket bra match i alla lagdelar och spelar tätt och tillåter inte Stenungsund till speciellt många lägen under matchens 90 minuter. En utan tvekan rättvis seger!

Nästa match är hemma på Undavallen mot Gauthiod lördag 17 juni kl 13.00.