Alexander Björk bjuds in till Tikataka under Gothia Cup

2023-07-15

Kommande vecka kommer Göteborg att fyllas med unga fotbollsspelare från världens alla håll. Ett av lagen som brukar dra till sig väldigt mycket publik på sina matcher är Tikitaka International FC från Nigeria. Från vårt samarbetslag HAIF/LSK U19 kommer Alexander Björk att bjudas in till laget.

Detta år kommer Tikitaka även att innehålla några spelare från trakterna runt Göteborg på grund av visumproblem som medfört att flera spelare från Nigeria inte tillåtits att vara med i Sverige under Gothia Cup-veckan.
-Det kommer alldeles säkert att bli en upplevelse för dessa spelare, säger Tommy Johansson som är utvecklingschef för akademin i Nigeria som genom åren fostrat många mycket talangfulla spelare.
-Vi har spelare som kommer direkt från att ha visat upp sig i Argentina och en spelare som Bayern München visat intresse för, berättar han vidare.

Tikitaka kommer att spela sitt gruppspel i Puma Trophy under Gothia Cup på SKF Arena på Heden i Göteborg. I gruppen spelar förutom Tikitaka även AIK, Mjällby och Academia Radu Rebeja.

Herrestads AIF är även representerade i Gothia Cup där vårt pojkar 15 år deltar. De kommer att spela i grupp 31 tillsammans med Eiker/Kvikk IF, Samuelsdals IF och KL Youth Soccer från USA.