Insamling för nytt LED-ljus

2023-07-15

Vi står inför ett av våra största projekt, att byta ut Undavallens gamla belysning mot mer modernt energibesparande LED-ljus.

För ett par år sedan satte vi igång ett miljöprojekt i tre steg, där vi hittills har genomfört två av de stegen. Vi har bytt ut värmeanläggningen till en bergvärme och vi har installerat en kraftfull robotgräsklippare för att slippa köra så mycket med fosildrivet fordon vid gräsklippningen.
Nu är det sista, och det mest kostsamma, steget kvar, att byta ut den gamla belysningen vid Undavallens konstgräsplan. Ett byte skulle medföra inte bara avsevärt bättre ljus vid planen – vi har även med i offert att få träningsljus riktat mot 11-mannaplanen. Det skulle även innebära sänkt elförbrukning.
Vi har redan säkrat en del finansiering via Thordénstiftelsen och via bidrag från Svenska Fotbollförbundet. Och hoppas på ytterligare bidrag.
Vill du även vara med och stötta för att vi ska kunna genomföra detta projekt?
Bidra i så fall gärna i vår insamling, länk här nedan: