Klara för DM-semi – seger mot Grebbestad

2023-06-29

På tisdagskvällen svarade vårt herrlag för en stabil insats hemma mot seriekonkurrenten Grebbestads IF när lagen möttes i kvartsfinal i DM.

Vårt stabila spel från serien tog vi med oss in till mötet med Grebbestad där vi inte tillät gästerna skapa speciellt många målchanser i matchen.
I slutet av första halvlek utnyttjade vi en felpass i Grebbestadsförsvaret där Erik Andreasson hittade in till Haidar Omar framför mål som snyggt satte bollen i mål.
Även i den andra halvleken fortsatte vi att spela stabilt. Grebbestad fick ett något större bollinnehav men det var vi som stod för målchanserna, ofta genom snabba omställningar.
I den 55:e minuten ökade Alexander Klang på till 2-0 på ett skott strax utanför straffområdet. Rättvist och utifrån matchbilden.
Resten av halvleken hade vi fortsatt bra koll försvarsmässigt. Vi bytte in unga spelarna Sixten Midsem, Oscar Jacobsson och Hugo Ragnarsson vilka alla visade att de har kvalitet på denna nivån.
I den 87:e minuten kom första stora misstaget i vårt försvar som Amel Licina i Grebbestad utnyttjade och satte dit reduceringen. Resterande del av matchen blev aldrig särskilt orolig utan vi hade bra koll på matchen fram till slutsignalen.

Nu tar vi sommarledigt några veckor och laddar inför en spännande höstsäsong.