Storseger borta mot Grebbestad

2023-09-17

Efter en omtumlande vecka där vi först slog Oddevold i DM för att bara några dagar senare kollapsa mot Zenith studsade vi snabbt tillbaka i bohus-derbyt mot Grebbestad. Vi vann till slut med övertygande 4-0!

Vår höga press skulle visa sig ge bra resultat mot Grebbestad. Bollerövring högt upp i plan gav Armend Shillova bollen i den 10:e minuten som säkert satte ledningsbollen i det bortre hörnet av målet. Bara åtta minuter senare var det återigen vår höga press som Grebbestad inte lyckades spela sig ur och denna gång var det Isak Pettersson Pohl som var sist på bollen.
Vi hann även med att göra 3-0 innan pausvilan. Nu var det Mohammed Omar som fick bollen en bit utanför straffområdet och fick på en härlig träff som var helt otagbar för hemmamålvakten Anders Tjernberg.

Hemmalaget kom inte alls upp i nivå och vi hade ett tydligt övertag hela matchen igenom. I 63:e minuten hittade Mohammed Omar en fin passning ut till höger där Anton Engelbrektsson satte fart rakt mot målet. Ett par försvarare fintades bort innan Anton satte bollen rakt upp i nättaket.

En härlig insats av hela laget och extra kul för vår målvakt Wille Delbring som fick hålla nollan i sin div 2-debut.
I nästa omgång är det på nytt en bortamatch, denna gång mot Forward på söndag kl 13.00.