Eskil Persson – utsedd till seriens bästa målvakt

2023-10-24

Unibet 2:an utser varje säsong bästa spelare i varje position. För 2023 blev Herrestads AIF:s målvakt Eskil Persson, 19 år, allra bäst.

Det är det samlade antalet röster från tränare, sportansvarige samt sportjournalister som utser vinnarna i Unibet 2:an.
HAIF hade till i år två nominerade, målvakten Eskil Persson samt mittfältaren Haidar Omar.
När nu vinnarna presenterades kan vi stolt konstatera att Eskil Persson utsetts till seriens bästa målvakt.

Stort grattis, Eskil!
-Tack så mycket, väldigt roligt.
Varför tror du att du får priset detta år?
-Jag har överlag gjort en bra säsong trots en del skador. Speciellt vårsäsongen var fin och som är jag nöjd över. Hösten lite sämre, men ändå helt okej.
Vad tycker du att du utvecklat i ditt spel denna säsong?
– Mitt kommunikativa spel och beslutsamhet har jag blivit mycket bättre på jämfört med förra säsongen.

Föreningens målvaktsansvarige, Mikael Frick, hyllar Eskils framfart:
– Eskil har tagit stora kliv i sin utvecklingskurva under året och vidareutvecklat sina spetsegenskaper på ett imponerande sätt.

Stort grattis Eskil Persson!

Övriga vinnare från Div 2 Norra Götaland:
Bästa försvarare: Sebastian Bellander, FBK Karlstad
Bästa mittfältare: Owen Parker Price, Torslanda IK
Bästa anfallare: Edin Salihovic, IFK Skövde.