Fjärdeplats i div 2 – bästa placeringen någonsin

2023-10-22

En mycket fin säsong avslutades på bästa sätt genom att i bohusderbyt besegra Stenungsunds IF med 2-1 hemma på Undavallen. Därmed slutar vi på en mycket fin fjärdeplats i serien – den högsta placeringen någonsin sedan föreningens startade 1935.

Väderförhållandena var allt annat än bra denna sista omgång på serien men vi fick en rivstart på matchen och redan efter 20 minuter hade vi ryckt iväg till en 2-0-ledning efter mål av Anton Engelbrektsson och Armend Shillova. Stenungsund kunde minuterna senare reducera bakom Wille Delbring i hemmamålet, men närmare än så kom aldrig gästerna.

Den andra halvleken blev mållös men fick kunde med lite mer flyt ha satt något ytterligare mål.
Tack alla tappra i publiken som trots regn och blåst kom till Undavallen denna dag.
I och med segern slutar vi denna säsong på fjärde plats i div 2, vilket vi är väldigt nöjda med. Förra året kom vi som nykomling på sjunde plats, och bäst bland bohuslagen. En bedrift vi lyckades upprepa genom att hålla mer div 2-etablerade lag som Stenungsund och Grebbestad bakom oss i tabellen.