Tränartrion för P19 förlänger

2023-12-04

Säsongen 2023 var den allra första i Herrestads AIF där vi hade ett P19-lag i seriespel. Och det slutade med en mycket fin fjärdeplats i den regionala div 1-serien.
Nu är det klart att huvudtränaren för P19 Annes Omicevic fortsätter ytterligare ett år, och det tillsammans med de båda assisterande tränarna Danis Dziho och Johannes Rutgersson.

Inför säsongen 2023 inleddes ett samarbete tillsammans med Ljungskile SK för kunna få i ett lag för P19-serien dit HAIF kvalificerat sig.
– Ett helt avgörande samarbete, annars hade vi inte lyckats få till ett P19 lag, säger Herrestads AIF:s ordförande Harry Gerd. De stora vinnarna var så klart våra unga spelarna i respektive förening som under säsongen som gått kunnat spela i en riktigt bra div 1-serie.

Nu står det klart att samarbetet blev ettårigt. I förra veckan beslutade föreningarna att avsluta samarbetet. Åtminstone för nu.
Samarbetet avslutas men P19-truppen i Herrestads AIF består.
Och under måndagskvällen blev det klart att Annes Omicevic fortsätter som huvudtränare för den talangfulla gruppen spelare som nu även får sällskap av HAIF:s spelare födda 2006 som flyttas upp från P17.
– Under året som gått har många av våra spelare redan fått träna med A-truppen, och några dessutom inhopp i div 2. Och att nu dessutom Oscar (Jacobsson) och Erik (Lindén) flyttas upp till A-truppen är väldigt roligt, säger Annes Omicevic. Vi kommer att bli ännu bättre under kommande år!
– Är väldigt glad att tränarna fortsätter! De har gjort ett fantastiskt jobb under 2023 och samtidigt väldigt roligt att även se unga tränare utvecklas i föreningen, säger Harry Gerd.