Eskil Persson förlänger med HAIF

2024-01-04

Vi är väldigt glada att ikväll kunna presentera en förlängning över 2024 med målvakten Eskil Persson!

Vi släppte in näst minst mål av alla lag i serien under 2023. En stor bidragande anledning var 20-årige målvakten Eskil Persson som sent i höstas även utsågs till hela seriens bästa målvakt.
Eskil Persson kom till föreningen från Karlsberg inför vår första säsong i div 3 2021 och har sedan dess utvecklats enormt mycket.
– Det känns väldigt bra, säger Eskil Persson efter att kontraktet nu är klart inför fotbollschefen Jim Höglind, tränare Mattias Pettersson Pohl och ordförande Harry Gerd.
– Är helt övertygad om att Eskil kommer att ta ytterligare kliv framåt i sin utveckling kommande säsong, säger Mattias Pettersson Pohl.