Vi söker ledare till parainnebandy

2024-01-16

Vi vill starta igång parainnebandy inom Herrestads AIF. Därför söker vi nu ledare till verksamheten.

Vi är precis i startgroparna för detta så du får vara med och sätta formerna för denna för föreningen nya verksamhet. Det finns redan ett stort intresse att få spela parainnebandy och vi söker därför dig som vill ta en ledarroll inom parainnebandyn.
Vi erbjuder givetvis utbildning för våra ledare och vi har redan ett bra samarbete med Uddevalla Open Parasport som stöttar med kompetens och nätverk.

I nuläget finns inte heller något bestämt vilken av tre varianterna, rullstolsinnebandy, elinnebandy eller stående innebandy av parainnebandy vi kommer att köra. Kanske en av dem, kanske fler. Det beror mycket på hur intresset ser ut så klart.

Har du redan erfarenhet av att leda inom paraidrott är det meriterande men absolut inte ett krav. Vi ser gärna att vi blir minst två ledare till att börja med.

Skicka din ansökan till styrelsen@herrestadsaif.se senast 4 februari, men rekryteringsprocessen är redan igång så vi kommer att intervjua löpande.

Har du frågor kring uppdraget eller om Herrestads AIF som förening, kontakta oss så berättar vi mer.

Länk till Svenska Innebandyförbundet – parainnebandy