Seger hemma mot Mellerud

2024-02-11

Det blev en seger i säsongens första hemmamatch hemma mot div 4-laget Mellerud denna vintriga och kalla lördag.

Vi mönstrade en rätt offensiv uppställning med nyförvärvet Bilal Moussa och Filip Schöön i trebackslinjen på var sin sida om Alexander Hagelberg.
Redan efter 24 minuter fick Niclas Holgersson ett rött kort efter olämpligt uppträdande. Då det var en träningsmatch tilläts vi trots utvisningen spela med fullt manskap och Adnan Bellani byttes in.
I 34:e minuten satte Oscar Jakobsson ledningsmålet efter att ha blivit snyggt framspelad av Erik Andreasson.
Efter paus var återigen Oscar Jakobsson framme och slog in en målvaktsretur och kunde utöka till 2-0.

3-0 kom efter fin återerövring där Mio Olsson hittade Sylejman Hoxhaj på djupet. Sylejman gjorde inget misstag utan satte säkert bollen i mål.

Startuppställning:

Magnus Adamsson