Bra insats trots förlust i träningspremiären

2024-02-03

Tufft motstånd med att möta nyblivna div 1-laget FBK Karlstad på bortaplan – detta dessutom då vi kom till start med en ung matchtrupp.
– Vi gör en helt godkänd insats, säger tränaren Pablo Andersson efter 3-1-förlusten mot FBK.

Flera i ledarstaben saknades pga sjukdom, däribland huvudtränaren Mattias Pettersson Pohl. Tränarstaben denna lördag bestod av nye tränaren Pablo Andersson och målvaktstränare Mikael Frick. På spelarsidan var det också ett större manfall pga sjukdom. Det gjorde att vi åkte till Karlstad med ett ungt lag med flera spelare från vårt talangfulla P19-lag.

Karlstad tog ledningen i matchen och hade även 2-0 efter den första halvleken. I början på andra halvlek gjorde vi vårt mål genom Erik Lindén framspelad av Sylejman Hoxhaj som svarade för en mycket fin insats idag i sin allra första match i HAIF-tröjan. Vi skapade flera chanser men fick tyvärr inte till något mer mål. Istället kunde Karlstad sätta dit 3-1 alldeles i slutet av matchen.
– Är nöjd med vår insats, speciellt eftersom vi testade en helt ny formation idag, säger tränaren Pablo Andersson.
Bästa spelare i Herrestad var vår unge målvakt Manuel Hagström Tovar, Erik Lindén och Sylejman Hoxhaj.

Startuppställning mot Karlstad:
Manuel Hagström Tovar