Rapport från årsmötet 2024

2024-03-16

Torsdag 13 mars 2024 hölls årets viktigaste möte i Herrestads AIF när det var dags för årsmöte i föreningens klubbhus vid Undavallen.

Mötet inleddes med att ordförande Harry Gerd hälsade alla välkomna till mötet.
Till mötesordförande valdes Harry Gerd och mötessekreterare Markus Hurtig.
Harry Gerd berättade sedan om verksamhetsåret 2023 och bland annat det strategiarbete som pågår med sikte på jubileumsåret 2025.

Kassör Sune Nyman berättade därefter om föreningens ekonomi från vår förvaltningsberättelse.
Nästa punkt var fastställande av revisionsberättelsen och årsmötet beviljade enhälligt styrelsen ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2023.

Styrelsens förslag att bibehålla medlemsavgifterna för 2025, medlem 500 kr och familjemedlemskap 900 kr, fastslogs av årsmötet.

Valberedningens ordförande Erik Solum föreslog omval på ett år för ordförande Harry Gerd – årsstämman instämde i förslaget.

Årsmötet beslutade sedan att välja in Andreas Drottz och Jim Höglind som nya ledamöter till huvudstyrelsen.

Därmed ser styrelsen i Herrestads AIF ut enligt följande:

Harry Gerd, Ordförande (omval, ett år)
Jim Höglind, ledamot (nyval två år)
Andreas Drottz, ledamot (nyval, två år)
Markus Hurtig, ledamot (omval, två år)

Birgit Hansson, ledamot (ett år kvar)
Johan Lindqvist, ledamot (ett år kvar)
Tomas Malmin, ledamot (ett år kvar)

Till suppleanter på ett år valdes:
Tomas Josefsson
Sune Nyman

Till revisor valdes:
Matteus Branka (ett år) samt Linnea Salomonsson (ett år) som revisorssuppelant.

Gällande valberedning ställde inte nuvarande valberedning upp för omval. Inga nya förslag uppkom under årsmötet. Årsmötet beslutade därför att ge i uppdrag till huvudstyrelsen att bereda val inför nästa årsmöte samt ges rätt att tillsätta valberedning under året.

Inga motioner hade inkommit inför årsmötet och inga övriga frågor var anmälda.

Därefter kunde ordförande Harry Gerd avsluta årsmötet efter en timme.