Vi söker fotbollsutvecklare till vår ungdomsfotboll

2024-03-20

Herrestads AIF Fotboll växer vilket är oerhört roligt och för att vi ska kunna fortsätta utvecklas har vi nu möjligheten att kunna tillsätta en, gärna två, fotbollsutvecklare som ett extra stöd för alla våra ungdomsledare som i första hand leder lag i 5 mot 5 och 7 mot 7.

Det är en viktig roll i vår ambition att utvecklas som förening, att vara med och jobba med föreningens gemensamma mål i linje med Svenska Fotbollförbundets rekommendationer gällande ungdomsfotboll och dess spelarutbildningsplan.
Rollen Fotbollsutvecklare ska bidra till en positiv spelarutvecklingsmiljö i vår förening och därmed uppnå Svensk Fotbolls strategiska inriktningar.
Kanske har du funderat kring hur du kan bidra på fler sätt inom fotbollen? Då kan detta vara något för dig!
Uppdraget:
  • Fotbollsutvecklarens roll är att stötta ungdomsledarna. I uppdraget ingår att vara med på en träning och en match under säsong med resp lag samt genomföra en utvärderingsträff med lagets ledare efter säsongen.
  • Följa upp ledare som gått en tränarutbildning under året.
  • Delta i gemensam träff med fotbollsutvecklare i andra föreningar.
  • Ha en utvärderingsträff med Bohusläns FF (Teams-möte) efter säsongens slut.
Du behöver själv ha genomfört åtminstone det första steget i SvFF:s tränarutbildning.
Du får stöttning och vägledning via BFF kring uppdraget.
Att vara fotbollsutvecklare är ett arvoderat uppdrag som kan, lite beroende på hur du känner själv, kombineras med att vara ungdomsledare.
I första hand söker vi någon som kan stötta våra ungdomsledare kring 5 mot 5 och 7 mot 7-spel. Men hoppas givetvis även på att kunna hitta någon som kan stötta de lite äldre ungdomslagens ledare upp till 15 år, dvs med 9 mot 9-spel.
Låter det spännande? Vi ser väldigt gärna kvinnliga sökande till uppdraget.
Skriv några rader om dig själv, varför du vill vara fotbollsutvecklare i HAIF, vilka tränarutbildningar i fotboll du har genomfört och skicka din ansökan till fotboll@herrestadsaif.se
Vi rekryterar löpande så tveka inte att söka!