Magisk kväll slutade med seger mot Oddevold

2023-09-06

Det blev en kväll vi kommer att minnas länge, DM-matchen mot Oddevold. Vår fantastiska publik (625 st), där våra ungdomslag slöt upp och sjöng och hoppade matchen igenom. Vilket stöd! Och så klart segermålet, signerat Theo Bergman i den allra sista sekunden av förlängningen.

Oddevold inledde målskyttet denna kväll med att göra 1-0 efter en hörna, men vi svarade snabbt och Anton Engelbrektsson tryckte in kvitteringen bara tre minuter senare. 1-1 blev också ett resultat som stod sig halvleken ut.

Den andra halvleken var jämn och vi spelade stabilt genom hela laget och tillät inte Oddevold till några större målchanser. 1-1 var också resultatet efter 90 minuter och förlängning skulle följa.
Här började vi klart bäst och efter knappt halva den första förlängningskvarten satte Armend Shillova 2-1 för HAIF. Kort därefter drog Niclas Holgersson på sig sitt andra gula kort i matchen och vi tvingades spela med 10 man resterande del av matchen. Oddevold tog över bollinnehavet efter det och kunde även kvittera till 2-2 mot slutet. Gästerna fortsatte att pressa ner oss, men skapade väldigt lite tack vare ett stabilt försvarsspel i HAIF.
När det endast återstod sekunder av matchen kastade HAIF-målvakten Wille Delbring ett snabbt utkast utefter vänsterkanten till Theo Bergman. Theo satte full fart, men inte ner mot hörnflaggan för att vinna tid utan bröt in rakt mot Oddevolds mål istället. Han satte iskallt bollen i mål och jublet på Undavallen var enormt.
-Vi gör en stabil insats rakt igenom, jag var inte så orolig även när vi fick Niclas utvisad, säger Mattias Pettersson Pohl efter matchen.

Nu väntar DM-final mot segraren mellan Ljungskile SK och Stenungsund. Det är ännu oklart när DM-finalen kommer att spelas och var.