PP förlänger – klar för 2024!

2023-11-14

Efter den mest framgångsrika säsongen någonsin på herrsidan i fotboll är det nu klart att tränaren Mattias Pettersson Pohl förlänger sitt avtal över 2024.
– En riktigt stark säsong som vi genomfört och det finns mer att ta ut av det här laget, säger Mattias Pettersson Pohl på tisdagskvällen strax efter att signaturen är på det nya ettårsavtalet.

En fjärde plats i div 2 och därefter ett DM-guld kröner ett väldigt fint år, säsongen 2023. Och även kommande säsong kommer huvudtränaren heta Mattias Pettersson Pohl.
– Den utveckling som PP bidragit med till vårt A-lag de senaste säsongerna samt att också att tro på våra mycket talangfulla ungdomar i föreningen gör att vi från styrelsens sida ser att kontinuitet och fortsatt utveckling är två viktiga faktorer som gjort att PP stod som nummer ett på vår lista inför kommande säsong, säger föreningens ordförande Harry Gerd.

– Vi var och nosade på topplatserna i serien i år. Det var inte mycket som skiljde från en ännu högre placering. Kommande säsong vill jag utveckla spelarna ytterligare i både träningsmängd som individuellt, säger PP vidare.

Truppbygget fortsätter nu för att få en stark trupp även inför kommande säsong.