Jim Höglind blir sportansvarig för HAIF Fotboll

2023-12-18

Föreningen växer och utvecklas och därmed också organisationen. Därför är vi väldigt glada att kunna presentera Jim Höglind som sportansvarig för föreningens seniorverksamhet i fotboll, både för herr- och damsidan.
– En supervärvning, jag är väldigt glad att Jim vill vara med i HAIF och att fortsätta utveckla vår fotbollssektion, säger Harry Gerd, ordförande i Herrestads AIF.

Jim Höglind har många års erfarenhet som fotbollsspelare i både Oddevold och Ljungskile SK och var under det gångna året sportchef i IK Rössö under deras första år på elitnivå, som dessvärre bara blev en säsong. Nu tar han alltså klivet över till HAIF.

– Det händer mycket i HAIF, både på herrsidan och nu med att damerna som gick upp i div 2 igen, säger Jim Höglind.
Jim kommer i sin roll i första hand att fokusera på våra tre seniorlag, två på herrsidan och ett på damsidan, men då vi även har en lovande ungdomsverksamhet med P19, P17, P16 och P15 samt F17 finns det många naturliga kopplingar dit för våra spelare på vägen mot seniorspel.

– Blir mycket intressant att få med sig Jims erfarenhet från damfotbollen in till vår förening, säger Harry Gerd. Vi vill fortsätta växa och utvecklas för att bli ännu starkare på damsidan. Jim är en riktig föreningsmänniska så detta känns hur bra som helst.