Pablo Andersson blir assisterande tränare i herrlaget

2023-12-18

Pablo Andersson är tillbaka i Herrestads AIF. Ikväll blev det klart att han ansluter som assisterande tränare i vårt herrlag under ledning av Mattias Pettersson Pohl.
– Det här ska bli väldigt roligt, säger Pablo. Det finns många unga duktiga fotbollsspelare här!

Pablo Anderssons långa och framgångsrika spelarkarriär, med bland annat ett mycket stort antal A-matcher i Oddevold följdes av ett par säsonger i HAIF där han bland annat tog laget genom den historiska div 3-säsongen där vi gick obesegrade rakt igenom hela serien.
Därefter har Pablo varit ungdomsledare i IFK Uddevalla innan han nu återvänder till HAIF för att ingå i tränarstaben i vårt A-lag.
– Känns väldigt bra att få in Pablo, han känner redan till föreningen väl så klart och spelarna får en ny röst, säger Mattias Pettersson Pohl som vill få ett ökat fokus individuell utveckling kommande säsong.

Varmt välkommen tillbaka, Pablo Andersson!